التخطي إلى المحتوى الرئيسي

ملحمة زينهم للقضاء على المواطن المصرى

فيما يلى ملخص بسيط قمت باعداده لانواع الحروب التى يتعرض لها البنى ادم المصرى فى بلده
1-حرب بيلوجية
(قنابل عنقودية)
1/مبيدات مسرطنة،
2/نسبة كلور ورصاص في المياة
3/انفلونزا الطيور
4/هواء مكهرب من تفاعل الاف الكيماويات السامة فى الهواء نتيجه انتشار المصانع وسط التجمعات السكنية
5/حشيش مضروب بكيميا
2-حرب نفسية
1/حرق
2/غرق
3/بطالة
4/فقر
5/اطفال شوارع
6/طوابير عيش


7/ادخال العصا في المؤخرة
8/ السجن داخل الميكروباصات والاتوبيسات في الشوارع،
9/تعامل الحكومه مع الفقراء بانهم مواطنين ليس لهم حق الاعتراض
3-حرب ملشيات وعصابات
1/نزع ملكية أراضي وبيوت
2/ هدم المنازل والعشش فوق رؤوس ساكنيها
3/الاستلاء على املاك واراضى الدولة بوضع اليد والرجل والسلاح
4/مشروع توشكى والمدن الجديده المسروقه واعلانات ليه تسكن قريب مع انك ممكن تسكن بعييييييد
4-حرب اعلامية
1/صور حسنى مبارك،
2/أفلام خالد يوسف والسبكى
3/ترديد عبارة أن الشعب لم ينضج للديمقراطية
4/ادعاء الشرطة أنهم غلابة ويجب ان يستخدموا التعذيب
5/تصريحات مبارك السياسية
6/الغرقي ليسوا شهداء وسيذهبون إلى الجحيم
7/بلدنا بتتقدم بينا

8/والحزب الواطى فى مصلحتك
9/دعوات سوزان مبارك للقراءة وهى عمله نفسها عبيطه وان الناس مش لاقيه تاكل اساسا عشان تشترى كتب وتقرا


10/انا بشتغل فى حديد عز وانت لسه قاعد جنب مامتك


5-حرب دينية وطائفية
1/فتاوى ارضاع الكبير والشفايف الحمراء والروج وصبغ الشعر
2/الإنحطاط الحضاري والجهل والتخلف البدوي
3/التنطع والتدليس والمتاجرة بأسم الأديان
4/دروشة وتغييب العقول
5/هوس ديني وتدين مظهري مفرّغ من المضمون
6/ترديد عبارة الحكومة المصرية لا تفرق في تعاملها بين المسلمين والمسيحيين (لأنها مكفُرة الإثنين في عيشتهم اصلا)


ولازالت الاسلحة المحرمة دوليا وانسانيا تستخدم وباساليب مبتكرة ضد المواطن مصرى




تعليقات

المواطن المصرى فقد حق المواطنة

نعم فقدها
اصبحنا وطن بلا مواطنين ومواطنين بلا وطن

(لأنها مكفُرة الإثنين في عيشتهم اصلا)
يعنى هية الحكومة مكفرة دول بس وفى غيرهم الاقليات وهكذا دواليك
واللة المستعان
تقبل مرورى الاول
أولا ازيك

ثانيا موضوع مهم

بس بصراحه كان محتاج شوية موضوعية أكتر

أنا مش سلبي

بس مش باشتم لمجرد الشتيمة

مع إني ياما شتمت

الأزمه إنك تلم بالموضوع أكتر من كده بس

و تحياتي لشجاعتك دي

يللا

سلام عليكم
‏قال freedom
ايش خفة الدم
بس لازم تكون الملحمة دولية عشان احنا و انتم عايشين متل بعض
‏قال غير معرف…
ههههههههههههههههه
دة ميت ميت
ياعينى عليه
هو فين المواطن دة يامواطن
ههههههههههههههه
لا بجد
بوست حلو بس عاوز تكه شويه
تحياتى
واسعدني مرووووورك
جيلي كاستر
مش هتقدر تغمض عنيك
‏قال غير معرف…
ياربنا دى كلها حروب

ولسه عايشين قصدى ميتين وبنحارب

والله احنا جبل

بس برضو هنحارب ولا ايه رايك


تحياتى يا ايجاااااااابى جدا
‏قال blue-wave
حلو بس شكلك كدا ناوى تروح فى داهيه:)
شكرا لزيارتكم لى
وشكرا لتضامنك معى وكتأكيدك انكم معى اكون شاكرا بوضعك البانر الموجود على مدونتى مع صادق تحياتى متمنيا دوام التواصل بيننا
برافوا عليك
واذا قلت لاتخف واذا خفت لاتقل احترم وأقدر شجاعتك مؤكدا لك العمر واحد والرب واحد والراجل ينقص من عمرى أو عمرك ثانية واحدة أو ينقص من رزقى ورزقك لقمة واحدة
‏قال smsm
براحه شويه يااااااااا
بس بجد برافوو
خليك اضرب بس من تحت لتحت
مش علني كده
الا تروح مع الشمس
اتمني التوفيق
اختك
‏قال غير معرف…
احنه احنا زى ميكون كده والله اعلم رباط جزمه او لبانه ومش عايز القول بيتعمل فيهم ايه عشان كده انصحكم انكم تسمعوا تررم تررم تردوم وتاولوا ررررارا
‏قال غير معرف…
انا مش سلبى
عجبنى اوى موضوع ان الحكومه مبتفرقش بين المسلم والمسيحى لان هى مكفره الاتنين
متألق كعادتك يا أخى
بس انا نفسى اعرف اسمك الحقيقى
‏قال almasry
لا انت باين عليك ضاربه معاك خالص .. ايه ياسيدى هو الدنيا كلها ملخبطه كده شوفها بعين أجمل شويه وفضفض بالراحه علشان تقدر توصل لحل

تحيــــاتى
المصـــــــــرى
تصدق نفسي صعبت علي وأنا باقرا التدوينة دي؟ حسيت انه من حقي الم كركوبتيني وأقول يا فكيك!!!
لا والنبي خف علي شوية عشان انا ماسكة نفسي وقاعدة في البلد دي بالعافية يعني! ولو فضلت تضغط على نفسيتي كدة حاروح اخد كورسات سباحة وادور على واحد من سماسرة الموت أديله تمن قيراطين الطين وانط في المركب اللي بيزيق والعمر واحد والرب واحد بقى!!
ايه ده وازاى تنسى ان الضرايب مصلحتك اولا , وان فاتك القطر وما ولعتش بيه قبل ما تبقى كسيب .. والنكتة الجديدة وقفة مصرية .. الى لو حكمنا عقلنا .. هنتجنن كلنا

ياراجل دى عالم ما عندهاش دم .. والقلب خلاص ما بقاش مستحمل .. اصل المرارة خلاص اتفقعت من زمان

بقولك ايه .. شدلك نفسين وانت تبقى زى الفل اان شاء الله :)
طب انا بس باستأذنك اخد كلمات الاعنية الكئيبة اللي انت حاطتها دي على صورة على مدونتي عشان الزوار اول ما يدخلو المدونة يجيلهم اكتئاب:))) ممكن؟!!
احلام اليقظة

صاب لسانك

نعم هى مكفرة دول بس مسلمين ومسيحيين
وليس هناك فى مصر اقليات اخرى

الا اذا اعتبرتى الاربع يهود الموجودين فى الاسكندريه او 100 بهائى من الاقليات؟؟؟

شكرا على مرورك

======================

الاتربى اللولبى

الحمد لله بخير

فعلا الموضوع كان محتاج شوية موضوعية اكثر وكنت انوى القيام بذلك لولا الظروف وعلى ما اعتقد انه الان جيد

بعدين هى فين الشتيمه يا استاذ اتربى؟؟


شرفنى مرورك


======================

freeddom

ههههههههههههههه

الملحة غير مقتصرة على مصر فقد
اعتقد نفس الاسلحه ونفس اسلوب لالاباده بتعرض له الجمتمع العربى عموما

شكرا لتفاعلك
الم

فعلا محتاج تكه وان كان كتب على استعجال

شكرا على النصيحة واسعدنى مرورك

=========================

همس

اه والله كل دى اسلحة

انتى مش عايشه معانا والا ايه؟؟
هههههههههه

طبعا هنحارب

كل واحد يحضر سنجته معاه
وماتخافى اما ان ننتصر او نموت

شكرا لمرورك
===========================

blue-wave

فى دهية فى دهية ما احنا كده كده ضيعين يبقى الواحد يرضى ضميرة ويفضفض بدل مايموت من غيظه

اسعدنى مرورك يا استاذى
الشريف جمال طه

شكرا لك استاذ جمال وانا معك قلبا وقالبا

=========================
smsm

مابقاش فى ضرب تحت او ضرب فوق
ماعاد اصلا فى احساس
ولا شعور بالمسؤلية
ولا مواطنه
ولا حقوق مواطن

شكرا لمرورك
=============================
ابو الجنود
منور المدةنة يا ابو الجنود

========================

sasatifa

اسعدنى مرورك اخ مصطفى

انا اسمى احمد

تحياتى لك

=========================

almasry

هههههههههههههه
مش انا لوحد اللى شايف كده والا انت شايف حاجه احنا مش شيفنها
ويا سيدى لو فى كلمة واحد مش بيحصل فى مصر انا ذكرتها يبقى انا عميل!!!!!!

وبعدين لسه عندنا امل بردك

شفت
وسط هذه الاسلحه والحروب والطحن ولسه عندنا امل

اسعدنى مرورك
الله الوطن اما نشوف

هههههههههههه

والنبى خدينى معاكى انا مش عارف اخلع خالص
ههههههههههههههههه

والله كلنا قعدين مش بالعفية لا دا غصب عننا

اسعدنى مرورك جدا

ون شاء الله ماهنسبلهم البلد احنا قعدين على قلبهم وهنفضهم كمان

====================

بنوتة من وسط البلد

تصدقى نسيت الحاجات دى

عشان انا اصلا بطلت اتفرج على التلفزيون وشغل المولد والعرائس المتحركه والضحك على الدقون ده

حاضر هشد بس مش هينفع نفسين بس

الواحد عايز يفضل على طول فى غيبوبة


شكرا لمرورك يا بنوتة

==================
الله الوطن اما نشوف

ياااااااااااه

حضرتك المدونه وصاحبها تحت امرك

وبعدين حضرتك خدى كل اللى انتى عايزاه من غير استئذان خالص

طالما انك هتخلى الناس كئيبة
هههههههههههههههههههه
‏قال ----------
لا حول ولا قوة الا بالله
‏قال همس
فينك يا عم موجب

يارب تكون بخير

وكل سنه وانت طيب

ورمضااااااان كريم
وماتنساش التعليم فى المدارس والجامعة حيث يعتبر من الأسلحة المدمرة للجهاز العصبى

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

ظريف وخفيف رغم المحن

نقلا عن موقع مصراوى غموض حول موت كلب السفيرة الامريكية بالقاهرة مسموما بحديقة السفارة بعد أيام قليلة من اعتمادها كسفيرة للولايات المتحده فى القاهرة بدأت السفيرة الامريكية مارجيت سكوبى عملها بالقاهرة بحادث مثير بعد أن توفى أحد كلابها مسموما بشكل مفاجئ وغريب وذلك بحديقة السفارة الامريكية بمنطقة جاردن سيتى بالقاهرة. ورفض مصدر بالسفارة الامريكية نفى الخبر أو التصديق عليه وقد تم التحفظ على جثة الكلب لتشريحة لمعرفة أسباب الوفاة وما إذا كان هناك شبة وراء الحادث أم لا. ورجح أحد المسئولين بالسفارة أن يكون سبب الوفاة هو تناول الكلب كمية من سم الفئران بحديقة السفارة التى يتم وضعها بالحديقة لمنع دخول الفئران الى مقر السفارة والقضاء عليها. يذكر أنه كان قد تعرض كلب السفير الاسرائيلى بالقاهرة شالوم كوهين لنفس الحادث فى العام الماضى بعد أن عثر على كلبه الخاص مسموما فى حديقة منزله بمنطقة المعادى . ورجح حينها أن يكون قد تناول الكلب سماً. احلى ما فى الموضوع تعليقات المصريين بعد هذه الحادثه المفزعه وهذا العمل الحقير اصبحت مصر بلا امن او امان انا اول واحد هاخد علتي واهلي واروح اعيش واقضي بقيت عمري في...

نشرة اخبار عربية

(1) العالم فوضى يا سادة وشعوب تجتاح شعوبا وشعوب تسقط كالعادة في بلد ما.. من موطننا شعب يتعرض لإباده في الشرق نصنع حكاما نصنع جبروتا لا قادة نصنع طاغوتا يقمعنا ويفرغ فينا أحقاده ونظل نغمض أعيننا نشكو نتباكى كالعادة ما أسهل أن تحكم شعبا مسلوبا من غير إرادة أسوأ كارثة في الدنيا أن يحكم عبد أسياده ********* ( 2 ) أما من ناحية أخرى في الغد السادسة مساء سيمر الحاكم يتجول وخطوط السير بأكملها من أجل الحاكم تتحول في الفجرسنخرج نصط ف نهتف نتزاحم نلتف وتدق الكف على الكفب الروح بالدم نفديك يا مولانا من يتوانى من يتباطأ سيحاكم فورا يا سادة والحكم أصبح معروفا إعدام طبعا كالعادة ********* ( 3 ) أما عن حالة مولان ا فيقول هناك مراسلنا من عشر دقائق قد نام قد أكل كثيرا مولانا والآن يقول مراسلنا مولانا دخل الحمام بعد دقائق سنوافيك م ببقية حال مولانا عفوا .. قد جاء من القصرمولانا قد صلى العصرطبعا كالعادة يا سادة من غير وضوءمعذور دوما مشغول بأمور رعاياه السوء ويقول مراسلنا أيضا مولانا البطل الضرغام أصدر منشورا مكتوبا محتويا بعض الأحكام تبني مدرسة في روما وتهد جميع مدارسنا من مصر لحدود الشام ********* ( 4 ...